7 dní v SEO – 1. časť

Denne čítam niekoľko článkov, pozriem niekoľko videí a sem tam navštívím nejakú prednášku. Rozhodol som sa, že tieto kvantá obsahu budem triediť. Vždy cez víkend vyberiem, tie najväčšie zmeny a najlepšie články o SEO za posledných 7 dní. Tak poďme na to.

Môj obľúbený český vyhľadávač nasadil komponentu zvanú Freshbot Mach II. To by sa malo prejaviť najmä v rýchlosti indexácie nového obsahu. Mach II je až 6 krát rýchlejší a do výdaja sa novo vydané články z kvalitných webov dostávajú do piatich minút od zverejnenia.

Seznam.cz to poslednú dobu “válí” a v piatok zverejnil informáciu, že prechod na HTTPS by mal byť už bezbolestný aj u veľkých webov. Ak prechádzate na HTTPS určite si pozrite tento checklist od Jaroslava Hlavinku.

Ďalší z mojich top 2 obľúbených vyhľadávačov zverejnil aktualizovanú verziu svojej príručky pre hodnotiteľov webov (plná verzia v PDF). Search Engine Land popísal hlavné zmeny:

  • zníženie váhy doplnkového obsahu
  • zvýšenie váhy na lokálnosť a hlavne osobné návštevy. Tu Google momentálne testuje nové zobrazenie snippetov.
  • zvyšovanie role “vaše peniaze váš život”
  • neustále zvyšovanie úlohy mobilov do budúcna (pribudli nové príklady)

To ako Google pracuje a ako používa ručné hodnotenie webov vysvetľoval Paul Haahr na konferencii SMX. Ak vás vyhľadávanie naozaj zaujíma, tak niečo spoza opony môžete pochytiť aj na stránkach Machine Learning meetups. Prípadne sa môžete zúčastniť. Ja som sa zúčastnil na prednáške kolegu Marek Modrého zo Seznam.cz na tému Vyhľadávanie z pohľadu strojového učenia. Rozhodne jedna z naj vecí za posledné mesiace.

Máte viacjazyčné stránky, prípadne stránky v rovnakom jazyku zamerané na rôzne štáty (Nemecko, Rakúsko), tak si určite prečítajte kompletnú príručku k atrubútu hreflang.

Možno ste už počuli, ako Google povedal, že jeho tretím najvýznamnejším faktorom je RankBrain a jeho význam bude rásť. Neverte všetkému, len preto, že to hovorí Google. Odkazy sú stále dôležité a podľa prezentácie Filipa Podstavca budú aj v roku 2020 (podklady a zdroje). Z Filipovej prezentácie si zapamätajte najmä  Co-citation, Co-occurancies a Autorship.

Nie ste si celkom istý čo Google považuje za duplicitu? Tu je skvelý článok na tému duplicitného obsahu založený na citáciách zamestnancov Google. Dôležité je, že za duplicitný obsah penalizáciu nedostanete. Google Vás len nezobrazí vo výdaji v SERP-e.  A e-commerce tip od Johna Muellera “ak máte e-shop s podstránkami pre variácie produktov (farebné, veľkostné apod.), je výhodnejšie mať iba jednu skutočne silnú stránku, ktorá zgrupuje produkt.”

To je pre prvú časť 7 dní v SEO všetko. Myslím, že toho bolo na jeden týždeň skutočne dosť. Uvidíme čo prinesie ďalší týždeň.

Reply